prostasia-tou-aircondition

Κάτι που ακούμε αρκετά συχνά από πολλούς κυρίως το καλοκαίρι, είναι ότι πρέπει να απενεργοποιείται ο κλιματισμός κατά τη διάρκεια προσπεράσματος, όπου χρειάζεται ο οδηγός τη μέγιστη ισχύ του κινητήρα. Αυτό είναι μία λανθασμένη άποψη, διότι το σύστημα του κλιματισμού διαθέτει εγκέφαλο, ο οποίος απενεργοποιεί τον κομπρέσσορα (που αντλεί δύναμη από τον κινητήρα), ώστε να μη μειώνεται η ισχύς και συνεχίζει τη λειτουργία του όταν αντιληφθεί ότι οι στροφές του μοτέρ παραμένουν σταθερές. Αυτό όμως που ισχύει και θα πρέπει να προσέξουμε, είναι να απενεργοποιούμε τον κλιματισμό, όταν θέλουμε να απενεργοποιήσουμε ή να ενεργοποιήσουμε τον κινητήρα. Επίσης, όταν το όχημα βρίσκεται εν κινήσει και εμείς θέλουμε να ενεργοποιήσουμε τον κλιματισμό, θα πρέπει να μειώσουμε στροφές στον κινητήρα, ώστε η εμπλοκή του συστήματος να γίνει ομαλά

 

Μειωμένη απόδοση

Ο κλιματισμός (ιδιαίτερα σε παλαιότερα αυτοκίνητα) χρειάζεται συντήρηση, όπως και όλα τα υπόλοιπα συστήματα του αυτοκινήτου. Η συντήρηση, εκτός της αλλαγής φίλτρου καμπίνας και του καθαρισμού στο εσωτερικό των αεραγωγών, αφορά και στο ψυκτικό μέσον (φρέον), το οποίο είναι υπεύθυνο για την ψύξη του αέρα. Σε περίπτωση που η απόδοση του κλιματισμού είναι μειωμένη, θα πρέπει να απευθυνθούμε σε κάποιο συνεργείο αυτοκινήτων, ώστε να αναλάβει την παραπάνω συντήρηση. Σε περίπτωση που κινούμαστε με το αυτοκίνητο με ενεργοποιημένο τον κλιματισμό και παρατηρήσουμε ποσότητα καπνού να εξέρχεται από το χώρο της μηχανής, θα πρέπει άμεσα να απενεργοποιήσουμε το air condition. Αυτό το φαινόμενο εμφανίζεται όταν κάποιος σωλήνας του συστήματος έχει κοπεί, με αποτέλεσμα να χάνετε το ψυκτικό μέσον -μαζί με το λιπαντικό που διαθέτει- στο περιβάλλον. Αν δεν απενεργοποιήσουμε το σύστημα, ο κομπρέσσορας του κλιματισμού δε θα λιπαίνεται, με αποτέλεσμα να προκληθεί σε αυτόν ανεπανόρθωτη βλάβη.

 

Άσχημη μυρωδιά

Αρκετά συνηθισμένο φαινόμενο είναι η αποβολή άσχημης μυρωδιάς από τους αεραγωγούς του αυτοκινήτου κατά τη διάρκεια χρήσης του κλιματισμού. Αυτό οφείλεται κυρίως σε μύκητες που έχουν δημιουργηθεί, οι οποίοι παρατηρούνται συχνότερα σε οχήματα που χρησιμοποιούν καπνιστές. Ένας απλός τρόπος για να το αντιμετωπίσουμε είναι να απενεργοποιήσουμε το σύστημα του κλιματισμού, αφήνοντας σε λειτουργία τον ανεμιστήρα στη μεγαλύτερη ταχύτητα για λίγα λεπτά, ώστε να εξατμιστεί η παραμένουσα υγρασία. Βέβαια, με αυτό τον τρόπο θα καθυστερήσουμε το παραπάνω φαινόμενο, αλλά τελικά δε θα το αποφύγουμε. Γι αυτό το λόγο υπάρχουν στο εμπόριο ειδικά χημικά σε μορφή αφρού ή σπρέι, με τα οποία ψεκάζουμε στο εσωτερικό των αεραγωγών μία μεγάλη ποσότητα, η οποία καταστρέφει τους μύκητες. Όταν όμως κάνουμε την παραπάνω διαδικασία, καλό είναι να αντικαταστήσουμε το φίλτρο καμπίνας, ώστε να έχουμε το επιθυμητό αποτέλεσμα

 

Γρήγορη μείωση θερμοκρασίας

Το καλοκαίρι η θερμοκρασία στην καμπίνα σταθμευμένου αυτοκινήτου στον ήλιο μπορεί να φθάσει αρκετά υψηλά (πάνω από 60 βαθμούς Κελσίου). Σε αυτό παίζουν ρόλο αρκετοί παράγοντες, όπως το χρώμα του αμαξώματος, η μόνωση των κρυστάλλων κ.ά. Το αποτέλεσμα είναι, ότι όταν προσπαθήσουμε να μπούμε στο εσωτερικό του, μας πιάνουν τάσεις λιποθυμίας. Έτσι, για να μειώσουμε σε μικρό χρονικό διάστημα τη θερμοκρασία, θα πρέπει να ανοίξουμε τις αντικριστές πόρτες, μπροστά ή πίσω. Στη συνέχεια να εισέλθουμε και αφού ενεργοποιήσουμε τον κινητήρα και στη συνέχεια τον κλιματισμό στη χαμηλότερη θερμοκρασία και στην υψηλότερη ταχύτητα, να πατήσουμε το μπουτόν για την ανακύκλωση του αέρα. Επίσης, καλό είναι για 1-2 λεπτά να έχουμε ανοιχτά τα παράθυρα, καθώς κινούμαστε με το αυτοκίνητο.

 

Πηγή: Autotriti