Οι έλεγχοι που πρέπει να κάνουμε στο αυτοκίνητό μας και οπωσδήποτε πριν από ένα ταξίδι είναι οι παρακάτω:

1. Εξωτερικοί έλεγχοι και έλεγχος του εξοπλισμού
2. Έλεγχοι στο χώρο της μηχανής
3. Έλεγχοι στο χώρο οδήγησης


Ας δούμε την κάθε κατηγορία ελέγχων αναλυτικά:

1. Εξωτερικοί έλεγχοι και έλεγχος του εξοπλισμού

1.1 Ελέγχουμε περιμετρικά το όχημα μας, μήπως υπάρχει κάποιο εμπόδιο που να δημιουργεί πρόβλημα στην κίνηση του     αυτοκινήτου μας, μπροστά η πίσω.
1.2 Ελέγχουμε μήπως υπάρχουν διαρροές κάτω από το αυτοκίνητο, κύρια στο χώρο της μηχανής.  
1.3 Ελέγχουμε τα ελαστικά και την κατάσταση στην οποία βρίσκονται [πιθανές αμυχές, σκασίματα, στο πλάι κλπ] τον αέρα, και αν διαπιστώσουμε μεγάλη απώλεια πίεσης, (διαφορετικό πάτημα) επισκεπτόμαστε το πλησιέστερο πρατήριο η βουλκανιζατέρ για να συμπληρώσουμε αέρα, ώστε η πίεση να είναι η προβλεπόμενη.
1.4 Ελέγχουμε τη ρεζέρβα αν είναι σε καλή κατάσταση και αν έχει την πίεση που προβλέπεται [3 - 4 p.s.i πάνω από το ότι ορίζει ο κατασκευαστής]
1.5 Ελέγχουμε στο χώρο του πορτ μπαγκάζ, για τα απαιτούμενα που πρέπει υποχρεωτικά να έχουμε για να μη βρεθούμε στη δυσάρεστη θέση να … σπρώχνουμε… η να …τρέχουμε! α) Φαρμακείο β) Προειδοποιητικό τρίγωνο γ) Γρύλο και μπουλουνόκλιδο για κάθε περίπτωση αλλαγής ελαστικού δ) Αλυσίδες αν είναι χειμώνας και πάμε στα χιόνια ε) Φακό και πρόχειρα εργαλεία στ) Πυροσβεστήρα σε πρώτη ζήτηση κι ας αποδειχτεί αχρείαστος
1.6 Ελέγχουμε το σύστημα φωτισμού και οπτικής σήμανσης, δηλαδή: • Αν ανάβουν όλα τα φώτα του αυτοκινήτου [θέσεως (μικρά) – διασταυρώσεως (μεσαία) - πορείας (μεγάλα)] • Αν λειτουργούν τα φλας • Αν λειτουργούν τα αλάρμ (Φώτα φωτεινού συναγερμού) • Αν λειτουργούν τα φώτα πέδης ( stop ) • Αν λειτουργούν τα φώτα της όπισθεν • Αν λειτουργεί το σινιάλο • Καθαρίζουμε τα πλαστικά καλύμματα και τα κρύσταλλα των φωτιστικών σωμάτων και αντικαθιστούμε σπασμένα πλαστικά και καμένες λάμπες
1.7 Ελέγχουμε τη λειτουργία του συστήματος ύαλο καθαρισμού [την κατάσταση των ελαστικών των καθαριστήρων κι αν χρειαστεί τους αντικαθιστούμε, καθώς και τη σωστή λειτουργία των εκτοξευτήρων, κι αν χρειάζεται τους ρυθμίζουμε έτσι ώστε να εκτοξεύουν νερό στο παρμπρίζ το δικό μας και… όχι του πίσω ερχόμενου αυτοκινήτου
1.8 Ελέγχουμε τους αριθμούς κυκλοφορίας του αυτοκινήτου, ώστε να είναι καλά στερεωμένοι και καθαροί.

 

2. Έλεγχοι στο χώρο της μηχανής

2.1 Ελέγχουμε το σύστημα ψύξης και συγκεκριμένα τη στάθμη του ψυκτικού υγρού στο ψυγείο και στο δοχείο υπερχείλισης (διαστολής), κι αν χρειάζεται ψυκτικό υγρό, συμπληρώνουμε.
2.2 Ελέγχουμε τον ιμάντα του ανεμιστήρα, που δεν πρέπει να' ναι χαλαρός ή φθαρμένος [κύρια στα παλαιότερα αυτοκίνητα] και την ύπαρξη τυχόν διαρροών, κοντά στην αντλία νερού.
2.3 Ελέγχουμε στο σύστημα λίπανσης, τη στάθμη του λαδιού του κινητήρα που πρέπει να' ναι ανάμεσα στα δύο μαρκαρίσματα [max, min] του δείκτη λαδιού καθώς και την τυχόν ύπαρξη διαρροών.
2.4 Ελέγχουμε τον συσσωρευτή [μπαταρία] αν η μπαταρία μας είναι ανοικτού τύπου, ελέγχουμε τη στάθμη των υγρών [πρέπει να είναι 1cm πάνω από τις πλάκες του μολύβδου [Pb] αν χρειάζεται συμπληρώνουμε. Σφίγγουμε καλά τους πόλους και αν χρειάζεται ξεβουλώνουμε τις οπές εξαερισμού στα πώματα, καθαρίζουμε τους πόλους από τα όποια άλατα και τους αλείφουμε με βαζελίνη.
2.5 Ελέγχουμε (αλλά δεν συμπληρώνουμε) τα υγρά του υδραυλικού τιμονιού, του συμπλέκτη, των φρένων!
2.6 Ελέγχουμε το σύστημα πέδησης και συγκεκριμένα στη στάθμη των υγρών φρένων ΔΕΝ συμπληρώνουμε με τα ειδικά υγρά μέχρι την ένδειξη max που υπάρχει στο αντίστοιχο εξάρτημα. Η ένδειξη κοντά στο min σημαίνει ότι πρέπει να αλλάξουμε τακάκια η θερμουίτ (τριβόμενες επιφάνειες) και πιθανά την ύπαρξη διαρροών.
2.7 Ελέγχουμε το σύστημα ύαλοκαθαρισμού και συμπληρώνουμε το δοχείο νερού με όσο νερό έχει ξοδευτεί.

 

3. Έλεγχοι στο Χώρο Οδήγησης

3.1 Έλεγχος Εγγράφων: Πριν ξεκινήσουμε με το όχημά μας, θα πρέπει να έχουμε μαζί μας και σε πρωτότυπη μορφή τα παρακάτω έγγραφα: α) 'Αδεια κυκλοφορίας του οχήματος που θα οδηγήσουμε β) 'Αδεια οδήγησης σε ισχύ κατάλληλη για την οδήγηση του οχήματος γ) Ασφαλιστήριο συμβόλαιο σε ισχύ δ) Απόδειξη τελών κυκλοφορίας και επικολλημένο το ειδικό σήμα σε εμφανές σημείο ε) Κάρτα καυσαερίων στ) Δελτίο τεχνικού ελέγχου από ΚΤΕΟ η ΙΚΤΕΟ ζ) Εάν στο δίπλωμά σας γράφει τον κωδικό 01 που σημαίνει οδήγηση με γυαλιά , ένα δεύτερο ζευγάρι γυαλιά μαζί σας.
3.2 Ρυθμίζουμε τη θέση οδήγησης και το προσκέφαλο.
3.3 Ρυθμίζουμε τους καθρέπτες.
3.4 Ελέγχουμε στο σύστημα διεύθυνσης, το τζόγο [ανοχή] του τιμονιού, που δεν πρέπει να ξεπερνά τις 15 μοίρες γωνία, ή μήκος τόξου στο τιμόνι δύο [2] δάκτυλα.
3.5 Αν λειτουργούν, οι ενδεικτικές λυχνίες στο ταμπλό του αυτοκινήτου, και τα χειριστήρια αν έχουν τις συνήθεις νεκρές διαδρομές
3.6 Αν λειτουργεί η ηχητική προειδοποίηση "κόρνα"
3.7 Αν έχουμε βενζίνη [καύσιμα], η κάποιο πρόβλημα που εντοπίζεται από τα όργανα του ταμπλό.
3.8 Αν τα ποδόπληκτρα έχουν την συνήθη αντίσταση. Το πεντάλ του συμπλέκτη πρέπει να κατεβαίνει μέχρι το τέρμα της διαδρομής του, και το πεντάλ του φρένου, να σταματάει περίπου στη μέση της διαδρομής του και να παραμένει σε αυτή την θέση σταθερό …! Προσοχή, ο έλεγχος για τα φρένα του αυτοκινήτου, γίνεται με τον κινητήρα σε λειτουργία, για να λειτουργεί η υποβοήθηση. Είναι βέβαια αυτονόητο ότι δεν μετακινούμε το όχημα μας αν το πεντάλ του φρένου κατεβαίνει μέχρι το τέλος της διαδρομής του η αν έχει μια "σπογγώδη" αίσθηση.
3.9 Ρυθμίζουμε τη θέση οδήγησης και το προσκέφαλο.
3.10 Ρυθμίζουμε τους καθρέπτες. 3.11 Ελέγχουμε αν είναι όλες οι πόρτες κλειστές.
3.12 Δένουμε την ζώνη ασφαλείας και υποχρεώνουμε και τους συν επιβαίνοντες να δέσουν τη δική τους.
3.13 Βάζουμε μπροστά τον κινητήρα
3.14 Πριν ξεκινήσουμε ελέγχουμε, και δεν ξεκινάμε, αν κάποια λυχνία (λαμπάκι) κόκκινου χρώματος είναι αναμμένη.

Και φυσικά όλα τα μικρά αντάλλακτικα, λιπαντικά και οτιδήποτε άλλο στο kritos.gr